مقالات

نصب توالت فرنگی وال هنگ

نصب توالت فرنگی وال هنگ

نصب توالت فرنگی وال هنگ یکی از مراحل حساس در کارهای اجرایی سرویس بهداشتی است، فلاش تانک توالت فرنگی وال هنگ همان‌طور که از اسم آن مشخص است در داخل اجزای اصلی ساختمان قرار میگیرد  و قبل از اجرای روکش نهایی ساختمان که احتمالا کاشی یا کاغذ دیواری می باشد، قرار می گیرد. و تنها اجزاء قابل‌ دسترس فلاش تانک موارد مصزفی و قابل تعمیر می باشد که همان مکانیز کار فلاش تانک یا همان کلید فلاش تانک است.

مراحل نصب توالت فرنگی وال هنگ

قبل از هر توضیح در این خصوص لازم به ذکر است توالت‌های وال هنگ روش‌های متفاوتی جهت نصب دارند و بسته به کارخانه تولید‌کننده ممکن است دستورالعمل نصب آن‌ها متفاوت باشند. از‌ ین رو اگر تفاوتی در توضیحات ما وجود داشت ملاک عمل دستور‌العمل کارخانه تولید‌کننده است.
پس قبل از نصب قلاش تانک به راهنما ارئه شده توسط توجه کنید و به صورت دقیق مطالعه نمایید، برگه راهنما و گارانتی به طور معمول داخل کارتن فلاش تانک و کاسه وال هنگ می باشد. با توضیحات بالا ارائه شده متوجه آن شده اید که باید فلاش تانک جهت نصب به صورت توکار و وال هنگ به طور همزمان تهیه شوند.
خب حالا فلاش تانک را از داخل کارتن خارج نمایید و بروی زمین قرار دهید و لوله فاضلاب که به شکل زانویی است پس از باز کردن بست در جای خود قرار دهید. احتمالا مخزن ورودی آب فلاش تانک به چهارچوب متصل شده است اگر این اتصال انجان نشده بود، مخزن را در جای خود توسط اتصالات داخل کارتن محکم کنید.

در قسمت میانی چهارچوب که یه طور معمول فلزی است چند جای پیچ توسط تولید کننده قرار داده شده است، که جهت نگهداری و نصب  وال هنگ از پیش تعبیه شده است. کاسه وال هنگ های تولید شده و موجود در بازار به طور معمول دارای فاصله نصب 18 الی 23 سانتی متر است که در هنگام نصب  با مراجعه به کاتالوگ نصب وال هنگ و با اندازه‌گیری این فاصله را را با دقت اندازه گیری و دو‌ پیچ اتصال وال هنگ را در جای خود به طور کامل نصب و محکم کند.

چهار‌چوب فلزی جهت تنظیم ارتفاع دارای پایه‌های متحرک در انتها هستند؛ که در هنگام نصب تنظیم و در جای خود محکم می‌شوند؛ و به زمین توسط پیچ‌های موجود محکم می‌شوند.
لازم به ذکر است مراحل نصب فلاش تانک توکار بعد از انجام قیرگونی است؛ و جهت جلوگیری از آسیب احتمالی به قیرگونی جهت محکم کردن پایه باید یک سکو کمی بیشتر از ارتفاع پیچ‌های اتصال توسط ملات ماسه سیمان ساخته شود.
پس از تنظیم ارتفاع نوبت به مهار کردن چهارچوب فلزی به دیوار است که در بالای چهارچوب فلزی جای آن موجود است.

حال نوبت وصل کردن آب ورودی مورد نیاز به فلاش تانک می باشد. پس از نصب آب ورودی بهتر است فلاش تانک برای مدتی پس از آب‌گیری کامل جهت تست نشتی احتمالی به حال خود رها شود تا اگر مخزن، اتصالات و شناور دچار مشکل بودند مشکل بر‌طرف شود. این‌یکی از اشتباهات راجع در ‌نصب فلاش تانک توکار است.

حال نوبت به نصب درپوش و قطعات پلاستیکی که جهت محافظ از پیچ های اتصال در برابر ضربه و آسیب، خروجی آب فلاش تانک، محل نصب کلید و ورودی فاضلاب در برابر ورود  هر جسم خارجی دیگر محافظ شوند.

بهتر است قبل سیمان‌کاری وال هنگ به‌صورت موقت نصب شود (پیش نصب) تا اگر اشتباهی وجود داشت رفع شود. حتما باید کاسه ول هنگ به‌صورت تراز در محل خود قرار گیرد. استاندارد فاصله وال هنگ از کف تمام شد  10±40 است.وال هنگ 3

امیدواریم مطالعه این مقاله  برای شما همراهان مفید بوده باشد، جهت مشاهده نوشته‌ها دیگر در سایت ما به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید