مقالات

تعویض توالت ایرانی با توالت فرنگی

تعویض توالت ایرانی با توالت فرنگی

تعویض توالت ایرانی با توالت فرنگی یکی از رایجترین کارهای بازسازی و نوسازی در ساختمان می‌باشد . اگر قصد انجام این کار را دارید بهتر است چند مطلب کاملا اساسی را در این خصوص بدانید.

حذف شتر گلویی

شاید شما که برای اولین بار می‌خواهید توالت فرنگی را جایگزین توالت ایرانی کنید. معنی شتر گلویی را نمی‌د‌انید و ندانستن اینکه کجای سرویس  قرار دارد مساله نگران کننده‌ای نیست. در این مقاله ما شما رو با این موضوع آشنا می‌کنیم.

شتر گلویی یا  همان سیفون که کار آن مسدود کردن راه هوای چاه ، جهت جلوگیری از انتشار بوی ناخوشایند چاه در محیط می‌باشد. لازم به ذکر است  توالت های ایرانی فاقد سیفون می‌باشند ، ولی در مقابل توالت های فرنگی دارای سیفون هستند.

اگر در هنگام تعویض توالت ایرانی با توالت فرنگی شتر گلویی حذف نشود به دلیل وجود دو سیفون تخلیه آب به درستی انجام نمی‌شود .

کفشور

از آنجا که سرویس‌های ایرانی اصولا فاقد کفشور می‌باشند. و شیب آب به سمت خروجی توالت ایرانی هدایت می‌شود. (البته در سرویس های دارای توالت فرنگی کفشور لازم نیست) پس اگر نیاز به شستشویی کف یا آب ریزی دارید حتما کفشور اضافه را در محل مناسب اضافه کنید.

قیرگونی

در صورت اضافه کردن کفشور ، باید کف سرویس به طور کامل جمع و شیب بندی تغییر و مجددا قیرگونی شود. ولی اگر کفشور اضافه نکردید. به طور ترمیمی قیرگون را اصلاح کنید. البته ترمیم قیرگونی کار صحیحی نیست. ولی اگر نمی‌خواهید کاشی کف و قیرگونی تعویض شود ، این کار اقتصادی تر می‌باشد.

آکس لوله خروجی

باید در نظر داشته باشید که حتما باید فاصله مرکز خروجی فاضلاب فرنگی از دیوار حداقل 25 سانتی متر باشد. توجه داشته باشید این فاصله حتما از دیوار تمام شده مدنظر است.
رعایت حداقل 25 سانتیمتر آکس خرید فرنگی مناسب را برای آسان تر می‌کند. دلیل آن این است که فرنگی های موجود در بازار دارای آکسهای متنوعی می‌باشند. که این تنوع در اکس 25 سانتیمتر بشتر است.

نصب فرنگی

در هنگام نصب فرنگی حتما از واشر آب بند که در بازار به بوگیر معروف است استفاده کنید.
جهت فیکس کردن فرنگی در جای خود و جلوگیری از لقی از چسب آکواریوم مناسب استفاده کنید.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد، جهت مشاهده دیگر نوشته‌ها در روتا پخش  به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

مقالات

 

 

دیدگاهتان را بنویسید